Veelgestelde vragen over bestellen, verzenden en meer.
BikeExchange is geen online winkel, maar een online marktplaats. Het verschil? Het is eigenlijk heel eenvoudig: BikeExchange heeft geen fietsen en geen accessoires op voorraad. Wij zijn het platform waarop de gespecialiseerde fietshandelaren hun artikelen op het internet aanbieden. We doen dit omdat we denken dat je beter af bent met een specialist dan op een anonieme website. Fietsen en alle andere dingen in de buurt moeten passen. Daarom is het belangrijk om een proefrit te maken. Wanneer je een helm of fietskleding past, kan je er zeker van zijn dat de pasvorm correct is. Een lokale dealer is gewoonweg het beste adres.
Wij helpen u graag verder, je vindt ons telefoonnummer hieronder, maar onze dealers kunnen dat ongetwijfeld nog beter. Zij zijn absolute specialisten voor alle vragen over fietsen, adviseren is hun taak. Ze hebben ook veel fietsen op voorraad, een proefrit zegt vaak meer dan enig advies! In onze blog vind je er ook veel koopadvies over allerlei onderwerpen.
Je kan de fiets die je zoekt invoeren in de zoekbalk of gebruik maken van de categorie- en merkzoekfunctie. Alle andere artikelen zijn ook te vinden via de zoekbalk of het menu.
Ja!! Als je je droomfiets bij een dealer in de buurt hebt gevonden, kan je hem daar uitgebreid testen door deze te reserveren. Met één druk op de knop kan jij je fiets reserveren om te testen, op maat te laten zetten en mee te nemen.
Nee, dat hebben we niet. Maar onze bijna 400 gespecialiseerde fietsdealers in heel België en Nederland hebben zeker het juiste voor je. Neem eenvoudigweg contact op met een van de dealers en vraag of het product in de door je gewenste maat of kleur beschikbaar is.
Je vindt de knop "Vind een fietswinkel" bovenaan het menu. Als je erop klikt, opent zich een menu waar je onze dealers per stad, postcode of regio kan vinden. Ze staan ook allemaal op een kaart. Als je op een van de punten op de kaart klikt, opent zich een venster met het adres van de fietswinkel. Daarnaast is er bij elk product informatie over de betreffende dealer. Je kan vragen stellen per e-mail of bellen met de dealer.
zelf hebben wij niets in de prijzen te bepalen. Alle prijzen die u online kan terugvinden worden bepaald door de dealers. Ze zetten hun eigen prijzen op.
Onze dealers hebben altijd speciale aanbiedingen voor je. Of goedkope modellen van het voorgaande jaar tegen spotprijzen. BikeExchange biedt altijd kortingsacties aan, waaraan veel van onze dealers deelnemen. Dan kan je rekenen op bijzonder voordelige aanbiedingen.
Bij BikeExchange vindt je op elke productpagina aan de rechterzijde alle informatie over de dealer die het artikel aanbiedt. Er is een contactveld waar je vragen kan stellen. Op de pagina met de zoekresultaten kan je ook op "vragen" klikken voor elk item. Ook kan je veel van onze dealers telefonisch bereiken. Zo kan je nagaan of het artikel nog op voorraad is, een proefrit maken of informatie krijgen over productdetails.
Er zijn altijd voucher-campagnes op BikeExchange. Je kan de vouchers tijdens het bestelproces inwisselen. Onze dealers kunnen ook vouchers uitgeven, die je bij jouw volgende bestelling bij dezelfde dealer kan inwisselen.
Veel topfabrikanten werken samen met BikeExchange, zij voorzien ons van de gegevens van hun fietsen, zodat het aanbod van onze dealers altijd up-to-date is. We krijgen ook veel productfoto's rechtstreeks van de fabrikanten. Zo kan je een exact beeld vormen van de fietsen en accessoires.
Op BikeExchange kies je het artikel dat aan je verwachtingen voldoet. Je kan dit doen via zoekopdrachten of via het menu. Vervolgens kan je het direct in het winkelwagentje leggen en naar de virtuele kassa gaan. Betaling kan worden gedaan via PayPal, creditcard (MasterCard, VISA), GiroPay en Klarna (voorheen Sofortüberweisung). Als je vragen hebt, kan je deze altijd direct aan de aanbieder stellen, de contactgegevens vind je aan de rechterzijde van de advertentiepagina.
Ja, je krijgt deze via e-mail van ons. Het is ook jouw factuur, dus je moet deze bewaren of afdrukken en bewaren voor latere vragen of in geval van een klacht..
Click&Collect combineert de voordelen van online bestellen met de voordelen van aankoop in de winkel. Je kan jouw keuze op het internet maken, het artikel aan jouw winkelmandje toevoegen, op Click&Collect klikken en betalen. Dan kan je het ophalen bij de winkelier. Dit bespaart op de verzendkosten en je kan ook een briefing krijgen in de winkel, wat erg handig is als het gaat om technische apparatuur. Click&Collect is vooral handig voor fietsen, omdat de fiets vaak gemonteerd moet worden. Je kan een afhaaldatum afspreken met de dealer en er zeker van zijn dat jouw fiets voor je klaar staat. Meer informatie over Click&Collect vind je op hier lezen.
Net zoals je gewend bent. Je kan echter wel een voorselectie maken via onze online marktplaats en ook vragen of de dealer het artikel waar je naar op zoek bent echt nog heeft. Dit bespaart je zenuwslopende zoekopdrachten.
De verzendkosten zijn afhankelijk van de grootte, het gewicht of de waarde van de bestelling. Onze dealers berekenen de verzendkosten, deze worden tijdens het bestelproces bij het totaalbedrag opgeteld. Meer informatie vind je hier.
Natuurlijk kan dat. De actuele verzendkosten vind je in jouw winkelwagen. Natuurlijk kan je ook bij verschillende dealers bestellen - maar dan is een combinatiezending niet mogelijk.
Nee, dat is er niet.
Veel van onze dealers zetten niet hun hele assortiment op het internet. Als je het rechtstreeks aan de dealers vraagt, is het mogelijk dat er schatten zijn die nog niet ontdekt zijn.
Te groot, te klein, de zending is beschadigd? Annulering is geen probleem tot 14 dagen na de bestelling. Gelieve ons en de verkoper te contacteren en de procedure met hen te verduidelijken. De kosten voor een retourzending zijn meestal voor rekening van de koper. Je kan er hier meer over lezen.
Het kan gebeuren dat een fiets of een ander artikel wordt verkocht op hetzelfde moment dat het op het internet werd besteld. Als dit het geval is, neem dan contact op met ons of de dealer - we zullen zeker een oplossing vinden. Wij zullen dan proberen het door jouw gewenste product bij een andere dealer te vinden - of je kunt rechtstreeks bij de dealer een vervangend product kiezen. Natuurlijk kan je de bestelling ook te allen tijden annuleren.
Je kan veel van onze artikelen bestellen of via internet kiezen en in de winkel afhalen. Als je op zoek bent naar een specifiek artikel dat niet beschikbaar is in jouw regio, raden wij je aan om het snel en eenvoudig te bestellen. Als je een ritje wilt uitproberen, adviseren wij je natuurlijk om naar de fietswinkel te gaan.
Onze dealers organiseren zelf de verzending. Daarom kiezen ze ook de rederijen zelf. Normaal gesproken duurt de verzending tussen de 3 en 10 werkdagen na de bestelling. Vaak kan je de verzendtijd vinden in de artikelomschrijvingen, wij verzenden zodra de bestelde artikelen klaar zijn voor verzending.
Je moet jouw bestelling ophalen bij de dealer die hem aanbiedt.
Je kan betalen via PayPal, creditcard (MasterCard, VISA), GiroPay en Klarna (voorheen Sofortüberweisung). Het hele betalingsproces wordt afgehandeld door een beveiligde gecodeerde server, meer informatie vind je hier.
Alle aangeboden manieren om jouw bestelling te betalen zijn absoluut veilig, de snelste manier is, volgens de ervaring, PayPal.
Je kan een specifieke datum afspreken met de dealer, maar zodra jouw bestelling in handen is van de rederij, heeft de dealer geen invloed op de levering. Grote artikelen zoals fietsen of fietsenrekken worden meestal verzonden door een rederij waarmee je telefonisch een leveringsdatum kan afspreken.
Je moet eerst aan de dealer vragen of en wanneer de bestelling is verzonden. Als het al onderweg is, kan een volgsysteem informatie geven over de plaats waar de goederen zich bevinden.
Je hebt nog steeds geen idee welke fiets het moet zijn? Wij adviseren je graag! Op onze site vind je vele van aankoopadvies, van een algemeen fietsaankoopadvies tot gedetailleerd advies over individuele fietscategorieën in onze blog.
Geen probleem. We hebben een grote E-bike koopgids samengesteld, waarin je alles kan vinden wat je moet weten. Als er nog vragen zijn, helpen onze dealers je graag.
Een kinderfiets moet aan zeer speciale eisen voldoen. Daarom hebben we wat inkoophulpmiddelen voor je, bijvoorbeeld een aankoopadvies of een hulp voor veilig rijden met kinderen in het verkeer.
Dit hangt af van verschillende factoren - rijstijl, hoeveel tijd je op de fiets doorbrengt, welke tijd van het jaar je op de weg wilt zijn, enz.. Sommige accessoires moeten echter altijd bij de hand zijn:
een helm
reparatieset / reserveslangen en een pomp
regenkleding
een goede fietsronde
De fietsen worden voorgemonteerd geleverd in een speciale transportverpakking. Bij sommige fietsen moet je nog steeds de pedalen bevestigen. Om jouw nieuwe fiets in een platte doos te laten passen, wordt het stuur in de lengterichting geplaatst, je moet deze uitlijnen en de houder vastdraaien.
Het is het beste om tijdens het bestelproces aan de dealer te vragen wat voor bouwwerkzaamheden je kan verwachten en welk gereedschap je nodig hebt in welke maat.
We houden je op de hoogte van alles wat er in onze blog over tweewielers te weten valt. Daar vind je interessante informatie uit de wielerwereld, gedetailleerd koopadvies of onze mening over nieuwe releases op de markt.
Nee, natuurlijk niet. Maar we zijn altijd blij met positieve feedback. Net zo belangrijk zijn tips over hoe we ons werk in de toekomst kunnen verbeteren.
Voor alle producten die via BikeExchange worden gekocht, geldt in principe de wettelijke garantiebepaling met een garantieperiode van twee jaar. De garantie wordt altijd afgehandeld door de verkopende dealer, dus je moet contact met hem op nemen in geval van een klacht. Meer informatie vind je hier.
Tuurlijk, onze telefoon is doordeweeks druk bezet van 10:00 tot 16:30 uur, je kan ons bereiken op +32 (0) 3 233 90 03. We kijken er naar uit om van je te horen!